2012. július 31.

Pásztortarhonya bográcsban

A paradicsomsaláta után máris rátérek arra, hogy mi is történt azon a bizonyos bográcsolós-grillezős szombaton. A beszámolót kettébontom, hiszen két fronton történt az ennivaló készítése. Az egyik feléért Imi volt a felelős, a másikért én. Kicsit aggódtunk is, hogy sok lesz a maradék, ki fogja mindezt megenni. De aztán rájöttünk, hogy szerencsére jó étvágyú barátaink vannak.

Imi feladata volt bográcsban elkészíteni a pásztortarhonyát.


Az igazsághoz hozzátartozik, hogy valójában az időjárás aggasztott engem. Viccesen azt szoktuk mondani, hogy ha mi kerti partit szervezünk, akkor az egy biztosabb időjárási jóslat, mint amit Aigner Szilárd mondana. Ugyanis a történelem folyamán még nem igazán fordult elő, hogy aznap ne esett volna az eső. :( És természetesen napok óta azzal ijesztgettek, hogy szombatra érkezik meg egy hidegfront, viharral, esővel. Percenként frissítettem az Időképet, csak hogy lássam, merre vonul a front, hol tart a csapadékzóna. Készítettem vésztervet is, hogy ha nem tudunk kint sütni-főzni, akkor hogyan oldjuk meg a konyhában. De azt nagyon nem szerettem volna, hiszen sokan voltunk, nem tudtunk volna normálisan leülni, mozogni. Az tényleg csak vészmegoldás lett volna.

Mivel délelőtt még sütött a nap, úgy döntöttünk, megkockáztatjuk az udvari bulit. Imi nekiállt kialakítani a bogrács helyét és felaprítani a fát. Vilma természetesen segített neki, ebből nem maradhatott ki. :)


Én közben bent tettem-vettem, takarítottam, készültem a grillezésre, átforgattam a paradicsomsalátát. Sós süteményt sütöttem, méghozzá a múltkor olyan jól bevált fánkocskákat. Most snidlinges-sajtkrémeset és medvehagymásat készítettem. Gondoltam, a medvehagymát talán többen szeretik mint a spenótot. Az elkészítési mód mindössze annyiban volt más, hogy a spenótkrém helyett apróra vágott medvehagymát kevertem az alapkrémbe (mindig van a mélyhűtőmben néhány csokor medvehagyma).


Délután 4 óra körül elkezdtek gyülekezni a fejünk felett a sötét felhők. Még ekkor is bíztunk abban, hogy szépen, nyugodtan elkészíthetjük az ennivalókat és el is tudjuk fogyasztani kint az udvaron mielőtt leszakad az ég. Imi mindenesetre elkezdte főzni a bográcsban a pásztortarhonyát.

Hozzávalók (egy jó nagy bográcsnyihoz):
- 60 dkg tarhonya
- 1,5 kg krumpli
- 1,5-2 szál kolbász (lehet csípős is)
- 20-25 dkg füstölt szalonna
- 3 nagy fej hagyma
- 3 zöldpaprika
- 3 paradicsom
- pirospaprika
- só
- bors
- zsír (ha szükséges)


A felkockázott szalonna zsírját kiolvasztotta, de mivel elég húsos szalonnánk volt, ezért muszáj volt 2 fakanálnyi zsírral kiegészíteni. Ezen megpirította a tarhonyát, majd hozzákeverte a felaprított hagymát és a felkarikázott kolbászt. Folyamatosan kavargatta addig, amíg szép piros lett az egész a kolbász zsírjától. Ekkor félrehúzta a tűzről, megszórta pirospaprikával. Hozzáadta a felkockázott krumplit és paradicsomot, karikára vágott zöldpaprikát és felengedte két és félszeres vízzel. Sóval, borssal ízesítette, jó alaposan összeforgatta majd lefedte.Visszahelyezte a bográcsot a tűz fölé.


Nem túl nagy lángon, gyakran megkeverve főzte egészen addig, amíg a tarhonya és a krumpli is megpuhult. Időnként pótolta az elfőtt vizet, mert nagyon fontos, hogy ne legyen száraz az étel és ne égjen le a bogrács aljára a tarhonya.

Ez utóbbit mondjuk elég nehéz kivitelezni, ha közben már gyülekeznek a barátok és elkezdődik a beszélgetés, koccintgatás... :)

Az idő kegyes volt hozzánk, mert - bár időnként elkezdett csöpörögni az eső - sikerült megfőzni a pásztortarhonyát és az időközben majdnem teljes létszámban megjelent barátok elkezdhettek Imi elé járulni a tányérjaikkal az első adag ételért. Finom lett, és úgy láttam, mindenkinek ízlett.


Ígértem az előző bejegyzésemben, hogy megmutatom Bee salátáját is. Frissen szelt káposzta, uborka, paradicsom volt leöntve egy édeskés-savanykás salátalével. Dávid és ő egy hatalmas tál salátával valamint egy hadseregnek való adag puncsos sütivel érkezett. Nagyon-nagyon finom volt mindkettő, köszönjük szépen.

A szemfülesek láthatnak a háttérben két vizslafejet is. Vajon mire vár Frakk és Vilma? :)


A szép képeket ismét Dávid készítette. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése