2012. július 29.

Paradicsomsaláta

Ahogy Mazsi már említette, múlt hét szombaton kerti partit rendeztünk, amire meghívtuk néhány barátunkat is. Egy-egy ilyen eseményen általában bográcsolni szoktunk, de most előkerült egy speciális grillező eszköz is, amiről majd a következő bejegyzésben olvashattok.

Tehát a lényeg az, hogy a bográcsban főzött pásztortarhonya és a grillezett húsok mellé mindenképpen szerettem volna salátával készülni. Bee-vel megbeszéltem, hogy ő hoz egy friss zöldségekből készült, káposzta alapú salátát, így én maradtam a hagyományos, jól bevált paradicsomsalátámnál. Tudtam, hogy ezzel nem foghatok mellé, eddig mindig sikert aratott. Tomi például nagyon szereti, ő étteremben mindig ezt kéri a főétel mellé - még a vadas mellé is, ugye Tomi? :)


Hozzávalók:
- friss, kemény paradicsom
- lilahagyma
- újhagyma
- fehérborecet
- őrölt fehérbors
- cukor
- víz
- só
- oregano, bazsalikom (ha lehet, frissen szedett)


A hagymákat megtisztítottam és vékonyan felkarikáztam. Egy tálban összekevertem és gyengén lesóztam, hogy kissé elvegye az erejét. Amíg állt, a paradicsomokat megmostam, vékony cikkekre vágtam.

Ezután egy mély tálban elkezdtem rétegenként lerakni a zöldségeket: paradicsom, majd a lesózott hagyma következett. Paradicsom-hagyma-paradicsom-hagyma, amíg el nem fogyott.


Összeállítottam a salátalevet: vízben elkevertem fehérborecetet, feloldottam egy kis kristálycukrot, fűszereztem őrölt fehérborssal. Nem tudok mennyiséget írni, mindenkinek a saját ízlésére bízom, hiszen ki savanykásabban szereti, ki édesebben. Nálam fontos, hogy mindent lehessen benne érezni: az ecetet, a cukrot és miután felöntöttem annyi lével a zöldségeket, hogy éppen ellepje, még a sót is.

Néhány bazsalikom- és oreganolevelet lecsíptem a fűszerkertemből, apróra vágtam és megszórtam vele a saláta tetejét. Majd lefedtem a tálat és egy éjszakára a hűtőbe helyeztem, hogy jól összeérjenek az ízek.

Másnap reggel összekevertem az egészet, így mindenhova jutott a fűszerekből. Délutánig már nem nyúltam hozzá, így állt a hűtőben.


Tálaláskor fatálakra rendeztem kovászos uborkával, csemege uborkával és a Bee féle vegyes salátával együtt. Az utóbbiról a következő bejegyzésben lesz kép.

A szép fotókért köszönet Dávidnak.




3 megjegyzés:

  1. Biztos finom volt a saláta! Nagyon szuperek a képek is, magukért beszélnek! A saláták egészségesek és a hagymának méregtelenítő hatása is van:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati voltam:)

      Törlés
    2. Nálunk a hagyma az alapja mindennek - na jó, ez egy picit túlzás, de rengeteg hagymát eszünk, mindenfélét.
      Nemcsak hogy egészséges, de még finom is!

      Törlés