2012. július 25.

Cukkinis-paradicsomos tészta

Egy nagyon finom zöldséges tészta receptjével folytatom a bejegyzések sorát. Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem például egyáltalán nem fontos, hogy sűrűn szerepeljen hús az étrendemben. Bőven elég, ha hetente egyszer vagy kétszer jutok hozzá. Viszont a tészta és az egyéb szénhidrátfélék alapvető élelmiszernek számítanak nálam. Sajnos. Tudom, hogy nem túl egészséges, sőt hízlaló, de egyszerűen nem tudok lemondani róla, ahogy az édességről sem.

De ez a recept egy picit megnyugtat mindig, hiszen sok-sok zöldség található benne a tészta mellett. Ugye, hogy egészséges? :)


Ugye milyen szépek nyersen is ezek a zöldségek? Zöld és sárga cukkini, paradicsom, gomba, lilahagyma... Igazi színkavalkád.


Azt hiszem, anyu készítette először néhány évvel ezelőtt és azonnal beleszerettem. Azóta már számtalanszor megfőztem-megsütöttem én is, és valahogy mindig picit más lett az íze. Talán azért, mert mindig más arányban teszem bele a zöldségeket, paradicsomszószt. A mostani adag így készült:

Hozzávalók:
- 2 kisebb cukkini
- 2 közepes fej hagyma (ha lehet, lila)
- 25 dkg gomba
- 5 kisebb paradicsom
- 1 kockázott, hámozott paradicsom konzerv
- 3 dl paradicsomsűrítmény
- víz
- friss oregano, bazsalikom a fűszerkertemből :)
- só
- olaj
- reszelt sajt
- 50 dkg tészta


Egy viszonylag nagy edényben felmelegítettem az olajat és a megtisztított, vékonyan felszeletelt hagymát megpároltam rajta. Amíg párolódott, előkészítettem a többi zöldséget: a cukkini végeit levágtam, héját eltávolítottam (de maradhat is rajta, ha valaki úgy szereti), hosszában kettészeltem és felszeleteltem. A gombát szintén megpucoltam, kisebb darabokra vágtam. A paradicsomot nyolcadokra, majd a nyolcadokat kettőbe vágtam.

A hagymához hozzáadtam a cukkinit és a gombát, kissé megpirítottam. Felöntöttem annyi vízzel, hogy majdnem ellepte, majd hozzákevertem a paradicsomszószt is. Fűszereztem sóval, frissen szedett, felaprított oreganoval és bazsalikommal, majd lefedve forrástól számítva 10 percig rotyogtattam. Ekkor belekevertem a hámozott, kockázott paradicsomkonzervet és a friss paradicsomot is és még kb. 5 percig főztem együtt. Ha túl hígnak tűnik, vegyük le a fedőt, hogy párologjon a leve. Ekkor lehet utánízesíteni, ha szükséges.


Miközben a zöldségek rotyogtak, sós vízben kifőztem a tésztát. Mindig másfajtát használok hozzá, most erre a jó nagy rövidcsőre esett a választásom. Szeretem a naaagy tésztákat.

Ahogy elkészült a szósz, a leszűrt, megfőtt tésztát beleöntöttem és jó alaposan összekevertem, majd az egészet áthelyeztem egy sütőtálba. Nekem most elég híg lett a szószom, de így is terveztem. Tudtam, hogy több napig fogjuk enni, mert ezt vittük be például másnap is ebédre a munkahelyre. Az ilyen rakott tészták sülés közben is felszívnak valamennyit a szószból, aztán meg álltukban is, a hűtőben.

200 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem, majd beborítottam a tetejét reszelt sajttal. Visszatoltam a sütőbe és még addig sütöttem, amíg a sajt szépen ráolvadt és megpirult.


Végül háromszor ettem belőle és még akkor sem untam meg. :) És ahogy a képeket nézegetem, most is tudnék enni belőle...





2 megjegyzés: