2018. április 17.

Zacskóban sült csirke és zöldségek sajtos brokkolival

Ezer éve használok sütőzacskót sült húsok, főleg sült csirke készítéséhez, és ha jól emlékszem, még egyetlen recept sem került fel a blogra ezzel kapcsolatban. Talán azért mert olyan egyszerű módszer, hogy eszembe sem jutott dokumentálni.

Épp itt volt már az ideje! Nagyon szeretem a sütőzacskót, mert időt és mosogatnivalót takaríthatok meg vele, ugyanis általában együtt sütöm a hússal a köretet. Vagyis a zöldségeket. Mindig azt, ami éppen itthon van: krumplit, hagymát, gyökérzöldségeket, édesburgonyát, paprikát, paradicsomot, sütőtököt és még sorolhatnám.
                                                         

Imi unokatestvére, Eszti egyszer hozott hozzánk egy zacskónyi hámozott, darabolt, előkészített zöldséget,  hogy használjuk fel valamilyen ételhez itt-tartózkodása alatt. Szereti a csirkecombfilét, így végül amellé raktuk a zöldségeket a sütőzacskóba.

Legutóbb pedig csirkecombfilét és csirkemellet sütöttem vegyesen sárgarépával, fehérrépával és lilahagymával. Külön készítettem mellé sajtos sült brokkolit, ami elég gyakran fordul elő nálunk, ugyanis nemcsak Imi, de 14 hónapos lánykánk is nagyon szereti.

Hozzávalók a sütőzacskó tartalmához. :)
- 1 kg csirkecombfilé és csirkemellfilé vegyesen
- 1,5 kg sárga- és fehérrépa valamint lilahagyma vegyesen
- ízlés szerint fűszerek: só, bors, pirospaprika, őrölt kömény, chilipaprika, fokhagymapor vagy bármi ami szimpatikus (én egy zacskónyi sültcsirke fűszersót, borsot és zúzott fokhagymát használtam)
- 5 evőkanál olívaolaj

Az olajban elkevertem a fűszereket, zúzott fokhagymát. Egy tálba belehelyeztem a csirkecombfilét és mellfilét, minden oldalukat megkentem a fűszeres olajjal. 2 órát állni hagytam.

Megtisztítottam, nagyobb darabokra vágtam a zöldségeket. Két darab sütőzacskót vettem elő, ezekben igyekeztem egyformán elosztani. A zöldségek tetejére ültettem a húsokat, a páclevet is beleöntöttem a zacskókba. A zacskók száját szorosan bekötöttem, kissé megrázogattam a tartalmukat, hogy az olaj egyenletesen terüljön el benne. Tetejüket néhány helyen hústűvel megszurkáltam, hogy a felesleges gőz távozni tudjon. A két zacskót egymás mellé tettem egy tepsibe és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem. Végül levágtam a zacskók tetejét (vigyázat, a forró gőz távozik!), és grill fokozatra kapcsolva, a fűszeres szafttal meglocsolva kb. 8 perc alatt megpirítottam a húsok tetejét.


Hozzávalók a brokkolihoz:
-  1 nagyobb fej brokkoli
-  sajtok vegyesen: trappista, füstölt sajt, mozzarella
- csipetnyi só
- víz

A brokkolit rózsáira szedtem, torzsáját félretettem, azt ehhez az ételhez nem használtam fel, viszont más zöldségekkel együtt remek alaplé készült belőle.

A brokkoli rózsákat enyhén sós vízben feltettem főni, roppanósra főztem. Leszűrtem róla a vizet, alaposan lecsepegtettem, majd egy sütőpapírral bélelt sütőtálba terítettem. Tetejét bőségesen megszórtam reszelt sajttal (natúr és füstölt trappistával) és 160 fokra előmelegített sütőbe toltam. Körülbelül 15 percig sütöttem, majd grill fokozatra kapcsolva enyhén pirosasra grilleztem az olvadt sajtot.


Szuper kombináció, elfogyott mind!

A sütőzacskónak még az is nagy előnye, hogy minimális zsiradékkal is szaftos, omlós húsokat lehet benne sütni. Tehát jóval kevesebbel is, mint amennyit én most itt megadtam a receptnél. Ami fontos: lehetőleg ne fedje egymást a zacskó tartalma, de ha már egymásra pakolunk rétegeket, akkor mindig felülre kerüljön az, ami zsiradékot enged magából sütés közben, vagyis a hús.

A variációk száma végtelen, nyugodtan lehet kísérletezni, mit mivel süssünk egyszerre. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése