2016. november 29.

Linzer Dia-Wellness linzer alappal

Engem is utolért a terhességi diabétesz, hála Istennek nem vészes módon, de azért oda kell figyelnem, mennyi szénhidrátot viszek be a szervezetembe. Anyukám és Mazsi rögtön mozgósították magukat, beszereztek nekem mindenféle Dia-Wellness terméket, amelyet kifejezetten cukorbetegek részére ajánlanak. Valamint anyu gyorsan eltett nekem néhány üveg céklát és svéd uborka csalamádét, amelyeket szintén Dia-Wellness cukorhelyettesítővel édesített.


Mazsitól pedig kaptam egy érdekességet: egy fél kilós csomagolású linzer alap port, amely zsiradékon és folyadékon kívül minden szükséges összetevőt tartalmaz. Sima finomliszttel ki kell ugyan egészíteni, de már azzal rengeteg szénhidrátot spórolhatunk, hogy nem kell cukrot hozzátenni, hiszen édesítőszerrel készült ez a keverék.

Bár a karácsonyi linzersütéshez kaptam - nálunk ugyanis a linzer hagyományosan karácsonyi sütemény - tegnap nem bírtam ki, hogy ne teszteljem le és egy adagot máris felhasználtam belőle.

Hozzávalók:
- 10 dkg Dia-Wellness linzer alap
- 20 dkg finomliszt
- 12 dkg vaj / margarin
- 2,5 dkg víz
a töltéshez: lehetőleg cukormentes lekvár

A száraz hozzávalókat összevegyítettem egy keverőtálban, a hideg vajat belemorzsoltam, végül hozzáadtam a vizet is. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam, aztán egy órára betettem a hűtőbe. Ezután lisztezett felületen kinyújtottam, szaggattam és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam.

180 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 5 perc alatt készre sütöttem. Miután kihűltek a mini linzerek, cukormentes sárgabarack lekvárral töltöttem és összeragasztgattam őket.


Összesen 46 db pici linzerem lett, amelyeknek az összes szénhidrát tartalma kb. 210 gramm. Így 1 db linzer 4,5 gramm szénhidrátot tartalmaz a lekvárt is beleértve.

Letakarva a kamrában hagytam egy éjszakára, ma pedig kíváncsian megkóstoltam. Nagyon jól megpuhult, teljesen jó, omlós állagú süti. Természetesen lehet érezni a különbséget a hagyományosan készülő linzer és eközött, de én nagyon örülök, hogy cukorproblémákkal küzdő embereknek van lehetőségük ilyen édességeket készíteni.

Rengeteg diabetikus termék érhető el itt is, és még sok más helyen. Többek között porcukor helyettesítőt is lehet vásárolni, amivel megszórhatjuk a linzerünket. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése