2016. november 15.

Alufóliában sült szójaszószos csirkemell

Távirati stílusban lejegyzett recept, mert távirati stílusban főzök mostanában. :) 28. hete vagyok állapotos kislányunkkal és nem tudom más kismamák hogy vannak vele, nekem mostanra, a harmadik trimeszterre lett annyi dolgom és intéznivalóm, hogy csak na! Sűrűsödnek az orvosoknál történő látogatások - sajnos a diabetológia is közéjük tartozik - na meg kezdjük kialakítani a leendő gyerekszobát, beszerezni a babaholmikat. Ja és jön a karácsony is! :)

Mindezt egyáltalán nem panaszként írtam le, hiszen örömteli a várakozás, minden percét élvezem. Csak egyszerűen nincs időm a blogot is ápolni, hiszen minél gyorsabb, egyszerűbb és már-már az unalomig ismételt ételeket főzök mostanában, amelyeknek már ti is ismeritek a receptjét, hiszen megosztottam veletek.


Múlt szombaton azonban ezt az alufóliában sült csirkemellet készítettem - a sötét színe ne tévesszen meg senkit, nem égett a felülete, hanem a pácként használt szójaszósz színezte el - és úgy emlékszem, még nem volt hasonló bejegyzés itt a blogon.

Az alapötletet Anditól, kedves ex-blogszerzőtársamtól vettem (még a Közös konyha(kert)-es életemből :) ), nála láttam hasonlóan elkészített csirkemellet.

Gyors is, egyszerű is, és beilleszthető a 180 grammos szénhidrát diétába, hiszen az ebédre engedélyezett 50 gramm szénhidrátot nem haladja meg a képen látható adag.


Hozzávalók:
- fél kg csirkemell
- szójaszósz
- fehérbor
- őrölt feketebors
- sült csirke fűszerkeverék (ha nagyon sós a szójaszószunk, vigyázzunk, hogy a fűszerkeverék sótlan legyen)
- olívaolaj
- 1 kisebb fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma

A csirkemellet megmossuk, nem túl vékony szeletekre vágjuk. Nekem a fél kg-ból 4 vastagabb szelet lett. A tetejüket átlósan bevagdossuk, de vigyázzunk, ne vágjuk át.

A szójaszószt elkeverjük az olívaolajjal és a borral, hozzáadjuk a karikára vágott vagy zúzott fokhagymát, felaprított vöröshagymát, borsot, fűszerkeveréket.

A hússzeleteket egy-egy nagyobb darab alufóliára fektetjük, majd  húzzuk fel a fólia oldalait, nehogy kifolyjon a páclé. Mindkét oldalukat megkenjük a szósszal, majd úgy fordítjuk, hogy felfelé nézzen a bevagdosott felük. Ha marad a pácból, osszuk el a húsokon, minél szaftosabb, annál jobb. Szorosan zárjuk le a fólia száját úgy hogy legyen hely a belül keletkező gőznek. Tepsibe tesszük a csomagokat.

180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. 30 perc alatt készre sütjük. Tálalásig bontatlanul hagyjuk a csomagokat.


Friss saláta, rizs, burgonyás köret illik hozzá. Én most fokhagymás-fűszeres tepsiben sült krumplit és sütőtököt készítettem mellé.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése