2015. január 19.

Sajtkrémmel töltött mini képviselőfánk

Szemfüles olvasóink felfedezhették, hogy ez már a második sajtkrémes mini képviselőfánk recept blogunkon. Az első változatot még 2012-ben jegyeztem le, amikor is a jól bevált képviselőfánk receptem alapján sütöttem meg a tésztát és két féle krémet kísérleteztem ki hozzá: egy snidlinges sajtkrémet és egy spenótkrémet.

Most viszont egy picit megvariáltam mind a tészta receptjét mind pedig a tölteléket. Az ihletet az Erdélyi konyha magazin karácsonyi számában találtam. A címlapon ugyanis koszorú formában elrendezve lehetett látni ilyen sajtkrémes mini fánkokat gránátalmával és brokkolirózsákkal díszítve. Nagyon hatásos volt a piros-zöld összeállítás, igazán karácsonyi hangulatú (abba már nem is megyek bele mélyebben, hogy a sajtkrém fehér színű, így akár a piros-fehér-zöld színek is megüthették a szememet... :) ).


Az újságot fellapozva megtaláltam a receptet is és rögtön elhatároztam, hogy a nálunk tartandó családi karácsonyi ebédre elkészítem előételként.

A tészta elkészítésénél pontosan betartottam a hozzávalók mennyiségét, még ha ez azzal is járt, hogy minimálisan máshogyan készült mint az én régi jó képviselőfánk receptem alapján.

Hozzávalók a fánkokhoz:
- 2,5 dl víz
- 15 dkg vaj
- 15 dkg liszt
- 4 tojás
- só

A vizet a vajjal és a sóval felforraltam, majd hozzáadtam a lisztet és kevergetve addig pirítottam, amíg az edény alján fehér réteg képződött. Ezután a masszát langyosra hűtöttem.
A tojásokat egyenként beledolgoztam a tésztába. A következőt mindig csak akkor adtam hozzá, amikor az előzőt teljesen felvette a massza.

Ezután a tésztát csillagcsőrös habzsákba töltöttem és sütőpapírral bélelt tepsire egymástól kb. 2 ujjnyi távolságra diónyi halmokat nyomtam belőle.

200 fokra előmelegített sütőben kb. 10-15  percig sütöttem. A végére szépen megpirultak és megnőttek a halmok.

Félretettem hűlni és közben elkészítettem a tölteléket.


A sajtkrém esetén már nem az újságban található receptet használtam, hanem rögtönöztem.

Hozzávalók a sajtkrémhez:
- 5 dkg vaj
- 2 evőkanál liszt
- 2 dl tej
- 3 evőkanál mascarpone
- 20 dkg natúr krémsajt
- só
- őrölt fehérbors
+ díszítéshez reszelt sajt, piros és zöld zöldségek

A vajat egy lábasban felmelegítettem, majd beleszórtam a lisztet és kevergetve kissé megkapattam. Felöntöttem a tejjel és folyamatos keverés mellett felforraltam, besűrítettem.

Hozzáadtam a mascarponét és a krémsajtot, sóztam, borsoztam és összefőztem. Sűrű krémet kell kapnunk végeredményként. Teljesen kihűtöttem.


Ezután a mini képviselőfánkok tetejét levágtam (erre nem is lesz szükségünk) és csillagcsőrös habzsák segítségével mindegyiket megtöltöttem a sajtkrémmel. Reszelt sajttal, uborka- és savanyított kápia paprika darabokkal díszítettem.

Nagyon jó ötlet volt előételnek elkészíteni ezeket a falatkákat, mert gyors ütemben fogytak. Egyáltalán nem bonyolult süti, viszont nagyon mutatós és akár egy baráti összejövetelen is nagy sikert arathat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése