2014. december 17.

Kávékrémes torta fahéjas-mascarponés bevonattal

Még mindig hatalmas lemaradásban vagyok a bejegyzések terén, de hát ez már így lesz év végéig, ahogy eddig minden évben. Készülünk a karácsonyra, sok az otthoni és a munkahelyi teendő. De már csak 2 nap és teljesen átadhatjuk magunkat a karácsonyi várakozásnak! :)

A következő torta pontosan az ünnephez illik - igaz csak formára, mert természetesen az év bármelyik szakában elkészíthető, kerek, szögletes vagy akár szív alakú tortaformában is.


Ezt a két tortát tesóm 29. szülinapjára készítettem, december első hetében. Mazsinak az volt a kérése, hogy -  mint karácsonyrajongó - valamilyen olyan tortát kapjon, ami a karácsonyt idézi. Én nem feltétlenül az ízekben gondolkodtam, inkább a formát és a díszítést igyekeztem ünnepire hangolni. Igaz, a narancs és a fahéj nem maradhatott ki belőle.

A receptet az Erdélyi konyha Advent és Karácsony című számában találtam. Ott csillag formájúra volt megsütve a torta és Mazsi eléggé szimpatizált vele.


Én kifejezetten erre az alkalomra vettem egy közepes méretű fenyőfa formájú sütőtálat és az újságban szereplő receptet - némi módosítással - másfélszeres mennyiségű hozzávalókból igyekeztem követni, mert 2 tortát szándékoztam sütni, hogy több embernek jusson belőle.

Természetesen itt most az én módosított verzióm fog következni, azonban csak 1 db kb. 26 cm-es sütőformához adom meg a mennyiségeket, hiszen nem mindenki akar egyszerre két tortát sütni.


Hozzávalók a tésztához:
- 7 evőkanál liszt
- 6 evőkanál cukor
- 5 tojás
- 1 evőkanál frissen facsart narancslé
- 1 tasak vaníliás cukor
- 1 evőkanál sütőpor

A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét félkeményre verjük, kanalanként beledolgozzuk a cukrot és a vaníliás cukrot, majd egyenként hozzáadjuk a tojássárgáját. Óvatosan hozzákeverjük a liszttel elvegyített sütőport, végül a narancslevet is beledolgozzuk.

Sütőpapírral bélelt vagy kivajazott-lisztezett kb. 26 cm-es sütőformába öntjük a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük. Kihűtjük, majd három lapba vágjuk.


Amíg hűl, elkészítjük a kávékrémet.

Hozzávalók a kávés krémhez:
- 20 dkg cukor
- 5 tojássárgája
- 5 dkg étcsokoládé
- 2 dl habtejszín
- 2 evőkanál neszkávépor
- 1 dl tej
- 1 púpozott evőkanál liszt
- 2 csomag zselatinfix

A tojássárgáját habosra keverjük a cukorral, kávéporral és a liszttel, majd apránként felengedjük a tejjel. Hozzáadjuk az összetört csokoládét és lassú tűzön sűrű, pudingszerű krémmé főzzük. Kihűtjük.

A tejszínt kemény habbá verjük, kanalanként hozzáadjuk a kávés krémet, végül a zselatinfixet és jól kidolgozzuk.

A kihűlt tortalap alsó részét tálra rendezzük, egyenletesen beterítjük a krém felével. Ráfektetjük a következő lapot és jöhet a krém második fele. Végül befedjük a harmadik lappal.


Most már csak a bevonat van hátra.

Hozzávalók a bevonathoz:
- 25 dkg mascarpone
- 2 dl habtejszín
- 1 púpozott teáskanál fahéj
- 2 evőkanál porcukor
- 1 csomag habfixáló

A tejszínből, porcukorból és habfixálóból kemény habot verünk, hozzádolgozzuk a mascarponét és a fahéjat. Ezzel a krémmel egyenletesen bevonjuk a tortát, amelyet kedvünk szerint díszíthetünk csokoládéval, cukorkával, olvasztott étcsokival, cukorgyöngyökkel, marcipánfigurákkal...

Néhány órára helyezzük hűtőbe mielőtt tálalnánk, hogy kissé meg tudjon dermedni.


Tehát ahogy említettem, az én két tortám a fenti mennyiségek másfélszereséből készült. Illetve a mascarponekrémből csak szimplát kevertem ki, ugyanis a két tortalapot nem tudtam háromfelé vágni, csak kétfelé, így bőven maradt a kávékrémből annyi, hogy az egyik fenyőfát kívülről is be tudtam vonni vele.

A másikra került a fahéjas-mascarponés krém.


Itt pedig tesóm látható, aki a kívánságai átgondolása után szép sorban elfújta a két tortára helyezett két gyertyát.

Isten éltessen még nagyon sokáig Mazsikám!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése