2013. október 6.

Pirított rizstészta csirkemellel

Nagyon szeretem a thai büfékben kapható pirított tésztát zöldségekkel, hússal. Hol marhahússal kérem, hol csirkével, mikor milyen kedvem van. Tetszik, hogy pillanatok alatt összeállítják, méghozzá úgy, hogy egy jó nagy wokba beletesznek mindenféle alapanyagot és erős láng felett kevergetik, dobálják, rázzák. Büfénként eltérő a felhasznált zöldségek összetétele, egy ici-picit még a végeredmény íze is. De nekem eddig mindegyik ízlett.

Néhány évvel ezelőtt megpróbáltam reprodukálni. Kipróbáltam ilyen-olyan receptet, saját kútfőből is összeállítottam néhányat, de persze nekem nem lett olyan! Ennek ellenére némelyik tészta nagyon finomra sikeredett. Például ez is, amelyiknek a receptjét most közzéteszem. Rizstészta felhasználásával készítettem.


 Hozzávalók:
- 1 csomag (300 g) rizstészta
- fél kg csirkemell
- szójaszósz
- 1 kávéskanál cukor
- 1 dl borecet
- őrölt bors
- 8 duci gerezd fokhagyma
- 1 nagyobb sárgarépa
- fél üveg bambuszrügy (konzerv)
- 1-2 marék szeletelt káposzta
- 1 póréhagyma
- 1 fej hagyma
- diónyi gyömbér, vagy fél kávéskanál gyömbérpor
- só, ha nem elég sós a szójaszószunk
- olaj

A csirkemellet rövid, vékony csíkokra vágtam, majd 3-4 evőkanál szójaszósz, a borecet, pici őrölt bors és a cukor keverékével bepácoltam. Kb. 1 órán át állni hagytam.

Ezalatt megtisztítottam, felkarikáztam a póréhagymát és a sárgarépát, a káposztát vékonyra szeltem. A vöröshagymát először félbe majd csíkokra vágtam. A szeletelt bambuszrügyről lecsöpögtettem a levét, a fokhagymagerezdekről eltávolítottam a héját. 3 gerezdet összezúztam, 5 gerezdet felszeleteltem.

A rizstésztának feltettem a vizet forrni, pici sót kevertem bele. Amikor felforrt, lezártam alatta a gázt, beletördeltem a tésztát, lefedtem és 8 percig állni hagytam.

Közben a wok felületén eloszlattam az olajat, felforrósítottam és beledobtam az összezúzott fokhagymát. Leszűrtem a tésztát és a wokba öntöttem. Kevergettem, majd villával fel-felhúzogatva megpirítottam a fokhagymás olajon. Ezután egy edényben félretettem a tésztát.


Újabb adag olajat forrósítottam a wokban. Beletettem a bepácolt csirkehúst a páclével együtt. Ha túl sok a leve, akkor csak a felét öntsük a hús alá. Először pár percig fedő alatt, majd fedő nélkül, nagy lángon addig sütöttem-pirítottam, amíg a páclevet teljesen felszívta. A húst is áthelyeztem egy másik edénybe és félretettem.

Megint egy kis adag olajat öntöttem a wokba. Felforrósítottam és néhány másodperc alatt megpirítottam benne a szeletelt fokhagymát (ha friss gyömbért használunk, akkor apróra vágva azt is most, a fokhagymával együtt kell kezelni). Rádobtam a póréhagymát, sárgarépát, vöröshagymát, bambuszrügyet és a káposztát és néhány perc alatt, kevergetve megsütöttem a zöldségeket. Nem szabad megpuhulniuk!

Ezután beleöntöttem a húst és azzal is kevergettem-pirítottam 1-2 percig a zöldségeket. Megszórtam fél kávéskanálnyi gyömbérporral. Majd végül a tészta következett. Jó alaposan összekevertem a wokban mindent, meglocsoltam bőven sötét szójaszósszal (vigyázzunk, ha sós a szójaszósz, nehogy elsózzuk az ételt), és igyekeztem mindenhova eloszlatni.1-2 percig még együtt sütöttem, végül elkészült a tészta.

Lehet hozzákeverni chilipaprikát, vagy darált erőspaprikát is. Mi a tányérunkon szoktunk hozzáadni, mert én kevésbé csípősen szeretem mint Imi.


Kissé időigényesnek tűnik, de nem vészes. Amíg a hús pácolódik, addig elő lehet készíteni minden egyebet: a tésztát a zöldségeket. Utána pedig már gyorsan megy, hiszen semmit nem kell sokáig sütni a wokban, éppen csak megpirítani.

A rizstésztával egész jól összebarátkoztam. Nagyon tetszik, hogy nem kell főzni, csak forró vízben áztatni. És az is, hogy ha kicsit tovább marad a vízben mint az előírt, nem esik szét, ugyanolyan rugalmas marad.

Amint sikerül előállítanom azt a bizonyos thai tésztát, amivel évek óta próbálkozom, azonnal publikálom a receptjét, hátha más is hasonló cipőben jár mint én. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése