2013. október 18.

Citromisu

Még mindig tart nálunk a konyhafelújítás, bár végre az utolsó napok következnek és elkezdhetek bepakolni a szekrényekbe. Egyelőre dobozokban állnak a konyhai eszközeim, edényeim, így egy egyszerű leves elkészítése is igényel némi kutatómunkát, mire összeszedem hozzá a szükséges dolgokat. Éppen ezért, az utóbbi időben nem igazán főztem semmit.

Szemfüles olvasóink láthatták, hogy mostanában olyan ételek receptje került fel a blogra, amelyeket anyukámék, Judit vagy Eszti készített el, vagy pedig olyan, amit én, de már régebben.

A citromisu is egy ilyen édesség. Fel sem tudnám idézni, hogy pontosan mikor csináltam meg. Viszont megvannak a fotók róla és a recept hozzá, ezért semmi akadálya, hogy megosszam az olvasókkal is, hátha valaki nem ismeri ezt az egyszerűen elkészíthető, de nagyon finom desszertet.


Hozzávalók:
- 30 dkg babapiskóta vagy piskótatallér
- 2,5 dl tejszín (én Hulala-t szoktam használni, az habfixáló nélkül is tökéletesen keményre felverhető)
- 1 csomag habfixáló
- 3,5 dl tejföl
- 2,5 dkg citrom ízű vagy natúr joghurt
- 3 evőkanál porcukor
- 1,5 (vagy ha natúr joghurtot használunk 2) citrom leve
- 3 lime leve
- 1 narancs leve

A tejfölt, a joghurtokat és a porcukrot jó alaposan kikevertem, majd hozzáadtam 1 és fél lime levét. Belekevertem a kemény habbá vert tejszínt is. Nekem így elég savanykás volt, de akinek nem az, bátran keverjen hozzá még citrom vagy lime levet.

Kifacsartam a narancs, a másfél citrom és a maradék másfél lime levét is és az egészet összeöntöttem egy tálban.

Egy kör alakú, magas peremes üveg sütőtálban elkezdtem lerétegezni a piskótatallérokat, méghozzá úgy, hogy előtte mindegyik tallér alját néhány másodpercre belemerítettem a citrusok levébe.
Az első réteg piskótatallért megkentem a citromos habbal, majd újabb réteg piskóta következett egészen addig, amíg a tetejére került a maradék hab.

Citromszeletekkel és mentalevéllel díszítettem és néhány órára a hűtőbe tettem pihenni.


Ez alatt az idő alatt összeérnek az ízek, a piskótatallér pedig megszívja magát annyi nedvességgel, hogy szépen szeletelhető lesz az édesség, nem esik szét. Elég kiadós, mert a krém mennyisége miatt nem lehet egyszerre nagy adagot fogyasztani belőle, hamar eltelít. Bár halkan megjegyzem, hogy a habos-krémes sütik kedvelőinél nem fog sokáig tartani a citromisu... :)

Akár előző nap is elkészíthető, a díszítést pedig hagyhatjuk a tálalás előttre. Ha nincs otthon friss menta vagy citromfű, a lime-ból hagyjunk pár gerezdnyit a tetejére, hogy a hab fehérségét kiemeljük a vidám sárga-zöld gyümölcsökkel.


Többek között azért is jó visszanézni a régebben elkészített ételeket, sütiket, mert így legalább eszembe jut, hogy miket csinálhatnék meg újra.

Amikor András meglátta a citromisu fotóját, kijelentette, hogy lehet, hogy ezt fogja kérni névnapjára a már megbeszélt mandarinos torta helyett. Kíváncsi vagyok, hogy dönt, miután elolvasta a receptjét. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése