2013. szeptember 17.

Citromos minestrone leves

Milyen jó, hogy anyukám rászokott az internetes böngészésre! Mostanában, ha új recepteket keres, már nem a szakácskönyvet nyitja ki, hanem a kedvenc oldalait nézegeti, hátha valami elnyeri a tetszését. Szeret kísérletezni, új ízeket kipróbálni. Szinte minden héten egy addig ismeretlen étel kerül az asztalra.

Erre a levesre is rábukkant már egy ideje, méghozzá a Kiskegyed konyhája oldalon. Viszont csak két hete jutott el odáig, hogy megfőzze. Egy kerti partira. Tudom, nem szokványos kerti sütögetésre levest készíteni, de mégis olyan jól esett, én nagyon örültem neki.


Lehet, hogy azért, mert néhány éve eléggé leveses lettem és főleg a zöldségleveseket kedvelem. Nem véletlen, hogy már két minestrone is szerepel oldalunkon. Az egyik az a változat, amit én szoktam megcsinálni, a másik szintén anyuéké. Mindhárom receptben van közös pont: paradicsom, zöldségek, tészta, viszont viszonylag eltérő ízűek. Az enyém nagyon fűszeres, anyuéké lágyabb, paradicsomosabb ízhatású, ez a harmadik variáció pedig egészen különleges a belefacsart citromtól.



Hozzávalók:
- 1 konzerv fehérbab
- 2 liter zöldségalaplé
- 1 evőkanál só
- 1 evőkanál liszt
- 1 fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 nagyobb szál szárzeller + a levele
- 2 sárgarépa
- 8 evőkanál olívaolaj
- 4 db hámozott paradicsom (vagy 1 konzerv paradicsom)
- 1 közepes cukkini
- 6-8 levél friss bazsalikom
- 1 nagyobb citrom
- 1 marék tészta (levesbetét)
+ sajt

Nem probléma, ha nem ugyanezekben az arányokban kerülnek bele a zöldségek. Valamint kiegészíthetjük más fajtával is. Én például tennék bele zöldbabot, sőt még egy kevés padlizsánt is.

A zöldségeket megmossuk, meghámozzuk, felkockázzuk. A fokhagymát karikára vágjuk. A felhevített olívaolajon megpároljuk mindet a következő sorrendben: hagyma, fokhagyma, szárzeller, sárgarépa, cukkini. Megszórjuk a liszttel és jól összekeverjük. Felöntjük az alaplével (vagy vízzel), sózzuk, borsozzuk. Felforraljuk, majd közepes vagy alacsony lángon kb. negyed óráig gyöngyözve főzzük.

Ekkor hozzáadjuk a paradicsomot felkockázva (levével együtt) és a leszűrt babot. Még kb. 15 percig főzzük vagy amíg megpuhulnak a zöldségek.

A vége előtt 10 perccel beleszórjuk a tésztát. Friss bazsalikomot és zellerlevelet felaprítunk és hozzákeverjük a leveshez. Belecsurgatjuk a citrom kifacsart levét és hozzáadjuk a reszelt héját is.

Tálaláskor reszelt sajtot helyezünk a tányér aljára és arra merjük a forró levest. Anyu füstölt sajttal kínálta, nagyon finom volt azzal!


Nekem nagyon ízlett, három napig ettem belőle. Mondanom sem kell, anyu természetesen nem akkora adagot készített, ami a receptben van leírva, hanem sokkal nagyobbat. Kaptunk belőle mi is egy kis fazéknyit, így a munkahelyemre is hoztam be két ebédre. Sokáig eláll hideg helyen, több naposan is éppen olyan finom mint frissen. Nem tudom, ki találta ki, hogy citromot facsarjunk bele, de hatalmas ötlet volt! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése