2013. május 27.

Újburgonya saláta

Nemcsak finom, de nagyon fotogén is ez a saláta, így nem is értem, miért csak két képet csináltam róla.  Majd legközelebb pótolom és kistányérra szedve is lefotózom, mert biztos hogy többször is terítéken lesz nálunk!

Nem tudom, említettem-e már hogy imádom az újkrumplit és a petrezselymet, ezért telitalálatnak éreztem, amikor a Vidék Íze honlapján megjelent a langyos újburgonya saláta receptje. Pont akkor gondolkodtam, hogy milyen salátával készüljek a szezonnyitó, baráti kerti partinkra és mintha az égből pottyant volna. Tökéletesnek gondoltam!


Nagyon szeretem az ecetes salátákat. Általában fehérborecettel vagy almaecettel szoktam készíteni, de időnként Imi kedvéért sima ételecettel ízesítem. Ő valahogy jobban szereti azt. Balzsamecetem is van itthon, azt inkább húsok pácolásához használom, mert kissé elszínezi az ételt.

Nálam a következőképpen nézett ki ez az újburgonya saláta.

Hozzávalók:
- 2 kg újburgonya
- 1 nagy csokor petrezselyem
- 3 evőkanál mustár
- 1,5 - 2 dl almaecet
- cukor
- só
- őrölt fehérbors
- 2 csokor újhagyma
- 2 piros kaliforniai paprika
- 1 nagy lilahagyma
- 8 dl víz

Dijoni mustárt nem akartam beletenni, mert nem tudtam, hogy mennyire lesz csípős és inkább nem kísérleteztem vele. Nagyon kíváncsi voltam, milyen ízű lesz, mert nem hallottam még olyanról, hogy az ecetes salátalébe mustárt is keverjünk.

Az eredeti recept szerint csak kevés lével kell összekeverni a zöldségeket, én viszont úgy terveztem, hogy lepje el teljesen, hiszen már a kerti partit megelőző nap elkészítettem és nem akartam, hogy kiszáradjon.


Anyukámmal kint jártunk a piacon és szerencsére találtam előre megtisztított újburgonyát. Ennek nagyon örültem, mert 2 kiló aprószemű krumplit nem nagyon lett volna türelmem megpucolgatni. Így csak feltettem főni sós vízbe és rövid idő múlva már szűrhettem is le. Miután kihűlt, felkarikáztam és egy mély üvegedénybe beleszórtam. Hozzáadtam a csíkokra vágott kaliforniai paprikát, a felkarikázott újhagymát és a félkarikára metélt lilahagymát.

A salátaléhez összekevertem a vizet, az ecetet, a mustárt. Sóval, fehérborssal, cukorral ízesítettem. Ráöntöttem a zöldségekre.

Ezután kimentem az udvarra és a balkonládámból szedtem egy jó nagy csokornyit a saját termesztésű petrezselymemből. Nincs is finomabb a frissen aprított petrezselyem ízénél és illatánál. Beleszórtam ezt is a salátába és az egészet alaposan összekevertem.

A salátalé nem lepte el teljesen a zöldségeket, de pont elég lett. Nem hűtöttem le, szobahőmérsékleten hagytam összeérni az ízeket másnap délutánig, amikor végre felszolgálhattam a grillezett húsok mellé.

Kedves Vidék Íze! Ezúton is szeretném megköszönni, hogy megismertettél engem és barátaimat ezzel a finom salátával. :) Nagyon ízlett, a mustár különösen pikánssá tette a salátalé ízét.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése