2013. március 21.

Majdnem lecsós spagetti

Már szinte el is felejtettem ennek a szósznak az összetevőit, olyan régen csináltam. De aztán ahogy ránéztem a képekre, eszembe jutott még az íze is. Lecsó- és tésztaimádóknak ideális étel és ugyanabba a kategóriába sorolnám mint Bee finom pasta-ját: gyors, munka után elkészíthető, kiadós és nem mellesleg jó sok zöldséget tartalmaz.

Nyáron persze biztosan sokkal finomabb lesz napon érett, magyar paradicsomból, paprikából, de azért így sem volt rossz
.
Úgy kezdődött, hogy megnéztem, mi árválkodik a hűtőben, mit kell sürgősen felhasználni. A leltár nagyjából ebből állt:


Hozzávalók:
- 3-4 db paprika (nálam vegyesen volt TV paprika, piros színű kaliforniai és hegyes erős)
- 3-4 db érett paradicsom
- 1 jó nagy, vagy 2 közepes fej hagyma
- 1 sárgarépa
- füstölt tarja, sonka vagy húsos szalonna
- olaj
- só
- bors
- snidling


Először azt gondoltam, a sárgarépa nem nagyon fog beleilleni a többi zöldség közé, de mivel 1 db volt otthon és már kezdett fonnyadozni, megsajnáltam és mégis beletettem.

A paprikákat és a hagymát vékonyan felcsíkoztam, a paradicsomot kisebb kockákra vágtam. A sárgarépát vékonyan felkarikáztam. Kb. 10 dekányi füstölt tarjám volt, azt is kis kockákra aprítottam.

A wok-omban felforrósítottam az olajat, beledobtam a tarját és gyorsan átsütöttem minden oldalát. Erre jöhetett a sárgarépa. Folyamatosan kevergetve 1-2 percig pirítottam. A paprika és a hagyma következett, megismételtem azt a műveletet mint a sárgarépával. A végén pedig hozzáadtam a jó érett paradicsomot az állás közben eresztett levével együtt. Összekavartam, őrölt borssal és sóval ízesítettem, majd hagytam hogy együtt párolódjanak a zöldségek.


A paradicsom viszonylag hamar kieresztette a levét, ezért is örültem, hogy jó éretteket találtam a hűtőben.  Időnként megkevertem. 10-12 percig erős lángon sütöttem majd amikor kezdett szaft állagú lenni, lejjebb vettem a láng erősségét és még 3-4 percig rotyogtattam. A végén snidlinget kevertem hozzá. Apríthattam volna kisebbre is, de most ilyen hosszúra hagytam.

Spagettivel tálaltam. Sajtot nem reszeltem a tetejére, mert úgy gondoltam, nem illik ehhez a lecsó jellegű feltéthez. Nem bántam meg, hogy beletettem a sárgarépát. Nagyjából roppanós volt még amikor késznek ítéltem. A három féle paprika is feldobta, nemcsak a színét, hanem az ízét is.


Hamarosan újra el fogom készíteni. Ahogy közeledik a nyár - hmm... először jöhetne az igazi tavasz - egyre inkább kívánom a zöldséges ételeket. Túl hosszú volt ez a tél...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése