2018. augusztus 16.

Kapros-tökös lángos

Tökszezon van és mindenféle forrásból érkeznek hozzánk a finom, zsenge tökök, cukkinik, patisszonok. Jó részét legyalultam és eltettem a fagyasztóba, de azért mégiscsak frissen az igazi. Töltöttem, rántottam, főzeléknek is készítettem már amit csak lehetett. Hét végére viszont új receptet kerestem, mert nem akartam, hogy megunjuk ezeket a finom zöldségeket.

Annyira örülök, hogy rábukkantam a Mindmegettén erre a kapros-tökös lángos receptre! Dupla adagot csináltam, hogy az egész családnak jusson belőle. Rengeteg lett - 18 darab - de másnap mind elfogyott. Frissen kisütve ropogós a külseje, laktató, nem lehet belőle sokat enni, de tesómmal egyetértettünk abban, hogy másnap, újra megmelegítve még finomabb mint frissen!


Nekem 1 dl tejjel és kevés langyos vízzel elég nehezen állt össze, ezért rögtön 2 dl tejet írok a hozzávalókhoz.

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 25 dkg gyalult tök
- 5 dkg vaj
- 4 dkg élesztő
- 2 dl langyos tej
- 1 kávéskanál cukor
- langyos víz
- 2 mokkáskanál só
- friss kapor
+ a tetejére: tejföl, kapor, só


A tököt egy tálba teszem, besózom és hagyom állni 30 percet - 1 órát. A tejet meglangyosítom, elkeverem benne a cukrot, belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom.

A lisztet egy nagy tálba szitálom. Hozzáadom a lágy vajat, a levéből kinyomkodott tököt, finomra vágott friss kaprot, 2 mokkáskanál sót, és az élesztős tejet. Langyos vizet adok hozzá és közepesen lágy tésztát dagasztok belőle. Finoman megintem liszttel és letakarva duplájára kelesztem.

Ezután lisztes kézzel akkora darabokat szaggatok ki belőle, amekkora lángosokat szeretnék. Gömbbé formálom, megforgatom lisztben és deszkára teszem egymástól megfelelő távolságra. Letakarom a gömböket és további 20 percig kelesztem.

Olajat forrósítok és a lángosokat egyesével, mielőtt a forró olajba tenném, kinyújtom a levegőben, ujjammal megfogva, körbe-körbe forgatva. Közepesen forró olajban pirosra sütöm mindkét oldalát. Jól lecsepegtetem és papírtörlővel bélelt tálba szedem.

Friss, aprított kaporral és kevés sóval elkevert tejföllel tálalom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése