2016. december 17.

Kolbászos krumplileves

Nem egy ünnepi levesötlet, azt meg kell hagyni, de hűvös őszi-téli napokon, hét közben nagyon jó szolgálatot tud tenni. Főleg ha második fogásként mondjuk palacsintát, mákos tésztát vagy lekváros buktát készítünk mellé.

Ja, és ha elég nagy adagot főzünk belőle, akkor 2-3 napig nem nagyon kell gondolkodni hogy mi legyen az ebéd. Maximum a fentebb felsorolt második fogásokat variálhatjuk. :)

Gyerekkoromban hú de nagyon nem szerettem... Mondjuk akkoriban a paradicsomleves kivételével egyik levesért sem voltam odáig, hát még egy ilyen laktató, magyaros jellegű, (csípős) kolbásszal dúsított levesért. Szerencsére beigazolódott felmenőim mondása, miszerint "majd ahogy öregszel, úgy kívánod egyre inkább a különböző leveseket". Manapság már el sem tudom képzelni az életemet különböző zöldséges, húsos, esetleg krémleves nélkül.



Hozzávalók:
- 50-60 dkg burgonya
- ízlés szerint (csípős) kolbász, én kb. 25 cm-nyit karikáztam bele
- 1 nagy szál póréhagyma a zöldjével együtt
- friss zellerlevél
- 2 csapott evőkanál liszt
- 2 csapott teáskanál pirospaprika
- őrölt bors
- só
- 2 evőkanál olaj

A póréhagyma fehér részét megtisztítottam, felkarikáztam, egy nagyobb fazékban a felhevített olajon megfonnyasztottam. Megszórtam a liszttel, állandó kevergetés mellett kissé megpirítottam. Ekkor jöhetett a pirospaprika is. Kevés vizet aláöntöttem, jól összekevertem és beledobtam a karikára vágott kolbászt. Fedő alatt néhány percig főztem.

Ezután beletettem a megtisztított, kockára vágott krumplit és felöntöttem bőségesen vízzel. Sóval és borssal ízesítettem, valamint hozzáadtam a felaprított zellerlevelet is. Félig lefedve főztem. Amikor már majdnem megpuhult a krumpli, a póréhagyma ép zöld részét is apróra vágtam és beleszórtam a levesbe. További 5 percig főztem, forraltam.



Ízlés szerint tejföllel dúsíthatjuk tányérunkon, de anélkül is finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése