2016. december 9.

Fokhagymás paradicsomszósz

Mazsitól kaptam kipróbálásra egy csomag Dia-Wellness szénhidrátcsökkentett száraztésztát és gondoltam, eljött az ideje, hogy megkóstoljam. Bevallom őszintén, kicsit szkeptikus voltam vele, mert nekem az "igazi" tészta normál búzalisztből vagy durumlisztből készül.

Mindenesetre meggyőző volt, hogy 10 dkg főtt tésztában mindössze 13,9 g felszívódó szénhidrát van, ezért adtam neki egy esélyt. Na meg azért is, mert Mazsi olyan jó szívvel válogatott össze nekem mindenféle diétás terméket.



Végül nem bántam meg, sőt! Azt kell, hogy mondjam, egészen finom ez a fura tészta. :) Fokhagymás paradicsomszósszal pedig különösen! Minden falatot úgy nyeltem le, hogy ez biztosan jót tesz nekem és az immár 8 hónapos pocaklakómnak.

A paradicsomszósz receptjét meg is osztom veletek, bár semmi különleges nincs a hozzávalókban és az elkészítés módjában. 20 perc alatt össze lehet dobni, körülbelül ennyi idő alatt felforr a tésztához is a víz és ki is tudjuk főzni.

Hozzávalók:
- 1 evőkanál olívaolaj
- 1 fej hagyma - ha lehet fehér hagyma
- 6 gerezd fokhagyma
- fél liter házi paradicsomlé vagy 20 dkg paradicsompüré
- 4 nagyobb paradicsom
- 1 teáskanál szárított bazsalikom vagy egy adag friss bazsalikomlevél
- 1 mokkáskanál cukor
- só



Az olívaolajat egy lábasban felhevítettem, megpároltam rajta a kis kockára vágott hagymát. Felöntöttem a paradicsomlével, belenyomtam a tisztított fokhagymagerezdeket és sóval ízesítettem. Fedő nélkül felforraltam.

A paradicsomot szintén felkockáztam - ha valaki nem szereti a héját, forrásban lévő vízbe dobja 10-15 másodpercre, ez után le lehet húzni - és hozzáadtam a paradicsomléhez. Az edényt félig lefedve addig rotyogtattam a szószt amíg a friss paradicsom összeesett, kieresztette a levét. Ekkor levettem a fedőt és sűrűn kevergetve addig főztem, amíg elkezdett besűrűsödni. Hozzáadtam a bazsalikomot (ha friss levéllel dolgozunk, aprítsuk fel),és a cukrot és további 5 percig kevergetve főztem a szószt.


Több naposan is nagyon finom, hűtőben akár egy hétig is eláll. Iminek spagettit főztem ki hozzá, magamnak pedig a fent látható szarvacska tésztát. Reszelt parmezánnal az igazi!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése