2012. november 12.

Pulykacomb muffinnal


Ahogy azt a Wikipedián is olvashatjuk, Magyarországon is egyre népszerűbbek az amerikai, francia és német családok körében méltán kedvelt muffinok. 
Nálunk én vagyok a nagy muffinkészítő, mivel "ezek a formában kisült apró sütemények rendkívül egyszerűen és gyorsan elkészíthetők". És ez az, ami igazán nekem való.
Kezdetben kizárólag az édes muffinokkal próbálkoztam, nem tudtam elképzelni másnak, mint édességnek. Egyszer aztán készítettem valami pizzaízű muffint, amiben nem csalódtam. Kis szünet után viszont nagyon megtetszett ez a recept, aminek én természetesen a muffin-részét vállaltam, a többi feladat a szüleimre hárult.


A receptet a Nők Lapja 2009. március 4-i számából néztük ki, amin csak egy keveset módosítottunk. Spárga helyett mi zöldbabot tettünk a muffinba, parmezán sajt helyett pedig trappistát.


A hozzávalók 4 személyre:
1 felső, bőrös-csontos pulykacomb (1-1,2 kg - mi szoktunk pulykamedált is venni, vegyesen)
1 ek. pulykafűszersó
2 fej friss fokhagyma
2 nagy fej hagyma
1 ág rozmaring (10 cm-es)
2 ek. olaj
1 dl száraz fehérbor
1-2 paradicsom
1 csokor újhagyma
100 g főtt sonka (egyben)
150-150 g (mélyhűtött) zöldspárga/zöldbab és zöldborsó
1 ek. olaj
só, bors
80 g olvasztott vaj/margarin
300 g finomliszt
1 tasak sütőpor
2,5 dl tej
3 tojás
50 g reszelt parmezán/trappista sajt



A húst bedörzsöljük a fűszersóval, mellédobjuk a félbevágott fokhagymákat, a gerezdekre szelt hagymákat és a rozmaringot, meglocsoljuk az olajjal és a borral, 180 fokos sütőben puhára pároljuk, majd pirosra sütjük (1 óra+25 perc).


A muffinhoz az újhagymát megtisztítjuk, kevés zöldjével együtt karikákra, a sonkát apró kockákra vágjuk. A spárgát 3 percre forrásban lévő vízbe dobjuk, leszűrjük, a fejeket leválasztjuk, a szárakat 2 cm-es darabokra aprózzuk. (Ezt kihagyhatjuk, és a zöldbabot kicsire darabolva a borsóval együtt kezelhetjük.) Megfonnyasztjuk az olajban a hagymát, rádobjuk a borsót, 5 percig pároljuk, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a spárgát.


Kikenünk vajjal/margarinnal egy 12 csészés muffinformát. Összedolgozzuk a lisztet, a sütőport, kevés sót, borsot, a tejben elhabart tojásokat, a maradék vajat/margarint, a sajtot és a zöldséget. A formákba töltjük, majd a pulyka alatti rácson 35 percig sütjük.


A húst felszeleteljük, tálra rendezzük, paradicsommal díszítjük, és a muffinok kíséretében tálaljuk. A recept szerint 2 óra alatt elkészíthető az étel, ami emlékeim szerint igaz is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése