2018. március 8.

Stefánia vagdalt

Vagy ahogyan anyukám hívja: egyben sült fasírt tojással.

A Facebook oldalunkon leírtam, hogy egy kedves régi olvasónk, Móni körülbelül 4 évvel ezelőtt megkérdezte, hogy lesz-e valamikor a közeljövőben Stefánia vagdalt a blogon. Én meg mondtam neki, hogy peeersze! Úgy néz ki, nálam másképp telik az idő mint másoknál, mert a 4 év jelentette a "közeljövőt".  De ami késik, nem múlik, íme a recept.


Hozzávalók:
- 60 dkg darált sertéshús
- 2 szikkadt zsemle
- 1 közepes fej hagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- olaj
- 2 tojás + 4 db főzve
- pirospaprika
- só
- bors
- esetleg ételízesítő
- zsemlemorzsa

A 4 tojást enyhén sós vízben keményre főzzük, majd hideg vízben kihűtjük, megpucoljuk és félretesszük. A zsemléket enyhén sós vagy ételízesítős vízbe áztatjuk kb. negyed órára.

A hagymát nagyon apróra vágjuk, a fokhagymát összezúzzuk és kevés olajon mindkettőt megdinszteljük. Egy edénybe beletesszük a darált húst, hozzáadjuk a 2 tojást, a dinsztelt hagymát, fokhagymát, a kicsavart zsemléket. Pirospaprikával, sóval, borssal ízesítjük és jól összedolgozzuk. Ha túl lágynak ítéljük, kevés zsemlemorzsát adhatunk hozzá.

Egy őzgerinc formát vékonyan kikenünk olajjal vagy zsírral, megszórjuk zsemlemorzsával és egyenletesen eloszlatjuk benne a húsmasszát. A tetejére fektetjük kis közökkel a 4 egész tojást és az egészet befedjük a maradék masszával. Vékonyan megszórjuk zsemlemorzsával.

A sütőformát letakarjuk alufóliával és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt megsütjük, majd levesszük róla a fóliát és további 10 percig sütjük.

Egy kicsit hagyjuk hűlni, aztán egy hosszúkás tálat vagy tálcát fektetünk az őzgerinc formára és felfordítva kiborítjuk belőle a vagdaltat. Akár hidegen, akár melegen, szeletelve fogyaszthatjuk.


Én személy szerint hidegen jobban szeretem. Vagy ha melegen eszem, akkor mindig a kicsit sültebb részeket, széleket szoktam választani.

Lilahagymás burgonyasalátát csináltam hozzá.  Azt hiszem, ezt is bababarát étellé nyilváníthatjuk itthon, mert Dorottyának is ízlett (majdnem 13 hónapos). :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése