2017. július 30.

Zöldbabfőzelék

Zöldbabszezonban nem hagyhatom ki a zöldbablevest és a zöldbabfőzeléket! Mirelitből is szeretem mindkettőt, de friss zöldségből egészen más! Tudom-tudom, ezzel kicsit több a macera, mert meg kell pucolni, fel kell darabolni, de akkor is megéri.

Mostanában tisztítottam, aprítottam, méricskéltem elég sokat, hiszen Dorottya kislányunknak már télire csomagolom a babahamikhoz szükséges zöldségeket, gyümölcsöket. Nagyon finom, friss vajbabhoz is hozzájutott anyukám a piacon az egyik kedves kofájától, úgyhogy rögtön kértem egy kilóval többet, hogy azonnal megfőzhessem levesnek és főzeléknek.



Így készül a főzelék nálam:

Hozzávalók:
- 50 dkg zöldbab (tisztítás után)
- 1-2 db babérlevél
- 1 nagyobb vagy két kis gerezd fokhagyma
- 1 kisebb fej vöröshagyma
- nagy csokor petrezselyem (ezt most elfelejtettem)
- olaj
- 5 dkg liszt
- pirospaprika
- 1 dl tejföl
- ecet
- cukor
- só

Miután megtisztítjuk a zöldbabot és kb. 2 cm-es darabokra vágjuk, 1-2 darab babérlevéllel feltesszük főni annyi sós vízben, hogy ellepje. Eközben egy kisebb fej hagymát és 1-2 gerezd fokhagymát megtisztítunk, apróra vágunk illetve a fokhagymát áttörjük. Egy jó nagy csokor petrezselymet felaprítunk.

Kevés olajat felforrósítunk, megkapatunk benne 5 dkg lisztet. Hozzáadjuk a hagymát, megpirítjuk majd belekeverjük a fokhagymát. Együtt dinszteljük, majd félrehúzzuk a tűzről, belekeverjük a pirospaprikát, petrezselymet és kb. 1 dl tejfölt.

Ha megpuhult a bab, hozzáadjuk a keveréket és együtt forraljuk-főzzük még kb. 5 percig. Ecettel, cukorral és ha szükséges még sóval ízesítjük.



Nálunk fasírttal nyerő, aminek ezen a linken olvashatjátok a receptjét, de ahány ház, annyi szokás. Van aki tükörtojással, sült virslivel szereti. Én még feltét nélkül is megeszem!



4 megjegyzés: