2016. július 20.

Feketeribizlis zúzmara szelet

Hétvégén az évszakhoz képest hűvös, esős idő volt, így gondoltam, itt a lehetőség, hogy bekapcsoljam a sütőt, még jól is esik az a melegség amit áraszt. Stílusosan a zúzmara szelet receptje jött velem szembe az interneten, mégpedig a Femina oldal egyik posztjában. A recept áfonyás krémet írt, de nekem csak feketeribizlim és fagyasztott vegyes erdei gyümölcsöm volt otthon, így ezekből alkottam meg az én süteményemet.


Hozzávalók a piskótához:
- 3 tojás
- 15 dkg porcukor
- 18 dkg liszt
- 6 g sütőpor
- 5 dkg puha vaj
- 1 dl tejföl

A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját a porcukorral, tejföllel, vajjal habosra keverjük. Beleszitáljuk a sütőporral elkevert lisztet és összeforgatjuk a tojásfehérje habbal.

Egy kb. 30 x 25 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a masszát és 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Kb. 25 perc alatt készre sütjük, tűpróbával ellenőrizzük. A kész piskótát tálcára borítjuk, lehúzzuk róla a sütőpapírt, hosszában kettévágjuk és hagyjuk kihűlni.

Hozzávalók a krémhez:
- 4 dl tej
- 5 evőkanál búzadara
- 15 dkg lágy vaj
- 15 dkg porcukor
- 20 dkg feketeribizli
- 1 maréknyi mirelit vegyes erdei gyümölcs (elhagyható)

A búzadarát a tejben folytonos keverés mellett sűrűre főzzük. A felengedett mirelit gyümölcsöt a levével együtt belekeverjük, majd lehúzzuk a tűzről és teljesen kihűtjük.

A porcukrot a vajjal kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a gyümölcsös tejbegrízt és csomómentesre kikeverjük. Beleforgatjuk a megmosott, megszárított feketeribizli szemeket.

A krémmel egyenletesen megkenjük az egyik piskótalapot és a tetejére helyezzük a másikat, finoman rányomva. (Nekem elég folyós lett a krém, így miután rákentem a piskótára, betettem a hűtőbe egy órára dermedni, csak ezután helyeztem rá a másik piskótalapot).

Néhány órára hűtőbe helyezzük, tálalás előtt pedig megszórhatjuk porcukorral és további fekeribizli szemekkel díszíthetjük a tetejét.


Látható, hogy a nevét a krémben található grízről kapta, hiszen szép zúzmarás lett tőle, a rózsaszín alapból még inkább kiemelkedik. :)

Ízlés szerint más gyümölccsel is elkészíthetjük, a mirelit gyümölcsöt pedig teljesen elhagyhatjuk belőle. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése