2013. február 3.

Lúdláb torta

Az egyik kedvencem. Csokis piskóta habos csokikrémmel. Na és rumosmeggyel. Háromszoros élvezet. :) Tudom, hogy az eredeti lúdláb tortában csak egyetlen tortalap van megkenve jó magasan a krémmel és be van vonva étcsokival, de nekünk ez az igazi, a családi recept.

Apu és anyu közösen szokták elkészíteni. Régebben mindig ezt kértem névnapomra vagy szülinapomra. A csoki örök szerelmem, így ez a torta nagyon hamar belopta magát a szívembe.


Íme a bizonyíték, hogy én tényleg csokiimádó vagyok. Már az első szülinapomra is csokitortát kaptam és próbáltam egyszerre minél többet beletömni belőle a fejembe. A boldog vigyor az arcomon nemcsak a nagymamámnak szólt, hanem a sütinek is, szerintem. :)


A lúdláb torta receptje:

Hozzávalók:
a piskótához
- 6 tojás
- 6 evőkanál cukor
- 4 evőkanál liszt
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- csipetnyi só
- 1 kávéskanál sütőpor

a töltelékhez
- 4 dl tejszín
- 50 g cukor
- 100 g étcsoki
- meggybefőtt (vagy rumosmeggy-befőtt)
- rum (vagy rumosmeggy-lé)

A sütés előtti napon felforralom a tejszínt a cukorral együtt, beletördelem a csokit és addig keverem, amíg teljesen el nem olvad. Kihűlés után hűtőbe teszem.

Másnap a 6 tojást különválasztom sárgájára és fehérjére. A sárgáját habosra keverem a 6 evőkanál cukorral, majd a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem. A lisztet elvegyítem a kakaóval és a sütőporral. A tojásfehérje habot képzeletben három részre osztom és harmadonként, egyszerre két kanál kakaós liszttel hozzákavarom a sárgájához, vigyázva, hogy ne nagyon törjön össze a hab. A masszát kivajazott-lisztezett vagy sütőpapírral bélelt tortaformába töltöm és előmelegített sütőben 180 fokon sütöm kb. 30-40 percig, tűpróbáig.. Az első 20-25 percben nem szabad kinyitni a sütőt, mert összeesik a piskóta.


Ha elkészült a piskóta, három részre vágom és hagyom kihűlni. Közben kemény habbá verem az egy éjszakára behűtött csokis tejszínt.

A meggyet kimagozom, lecsöpögtetem. Az alsó tortalapot meglocsolom rummal, megkenem a csokis habbal és megszórom meggyel, aztán következik az újabb tortalap. Végül a krémmel bevonom a torta tetejét és oldalát is és meggyel díszítem.


Anyuék legutóbb karácsonykor sütötték meg a tortát, kifejezetten nekem szánva. A történet úgy kezdődött, hogy Kriszti kolléganőm hozott két szatyornyi mogyorót a szüleimnek, akik megkérdezték, mivel tartoznak. Kriszti nem kért érte pénzt, csak ezt a finom lúdláb tortát. Anyuék természetesen megsütötték neki, de látták, hogy szomorú vagyok, amiért én nem ehetek belőle. Így hát karácsonyra, meglepetésként ezt a sütit is elkészítették. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése