2016. május 2.

Krémsajtos répaszelet

Szeretem a répás sütiket, ezért is örültem annyira, amikor Dius legutóbbi látogatásukkor ezzel a krémsajtos répaszelettel lepett meg minket.

A blogon eddig kétféle répás süteménnyel találkozhattatok:
- a kávékrémes répatortával amelyet egyik évben húsvétra készítettem
- a narancsos-diós répaszelettel, amelyhez ribizlis krémet kevertem ki



Mindkettő mascarponés krémmel készült, nekem valahogy ez illik igazán a répás-diós ízvilághoz. Dius is így gondolta, mert ő is mascarponés bevonattal látta el a sütijét.

Hozzávalók:
- 17,5 dkg vaj
- 17,5 dkg barna cukor
- 1 csomag sütőpor
- 1 csapott teáskanál őrölt fahéj
- 25 dkg liszt
- 3 tojás
- 10 dkg aprított dióbél
- 35 dkg sárgarépa
+ a tetejére:
- 30 dkg natúr krémsajt vagy mascarpone
- 1 citrom reszelt héja
- 2 evőkanál porcukor


A sárgarépát tisztítsuk meg és reszeljük durvára vagy aprítógéppel aprítsuk fel. A puha vajat habosítsuk ki a cukorral. Dolgozzuk hozzá a fahéjjal és sütőporral elkevert lisztet, majd adjuk hozzá a tojásokat is. Végül keverjük bele a sárgarépát és a diót.

Simítsuk sütőpapírral bélelt tepsibe vagy sütőtálba, majd toljuk 160 fokra előmelegített sütőbe. Kb. 45 perc alatt süssük készre, tűpróbával ellenőrizzük.

Hagyjuk hűlni a tepsiben kb. 10 percig, majd rácsra borítva hűtsük ki teljesen.

Ezután keverjük ki a krémsajtot a citrom héjával és a porcukorral, majd egyenletesen simítsuk a sütemény tetejére. Ízlés szerint díszítsük.



Frissen a legfinomabb, de hűtőben tárolva néhány napig simán eltartható.

Köszönjük szépen a sütit, Dia!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése