2018. június 19.

Rétestésztában sült zöldségek uborkás-diós túrókrémmel

Könnyű fogás, akár ebédre akár vacsorára, kifejezetten kánikulai napokra. Amikor amúgy is kisebb az étvágy és kevesebbet szeretnénk a tűzhely mellett állni. :) Az inspirációt Széll Tamás receptje adta, ezt alakítottam át kissé a mi ízlésünk szerint.


Hozzávalók a túrókrémhez:
- 25 dkg túró
- 4 evőkanál 20%-os tejföl
- só
- őrölt fehérbors
- fél kígyóuborka
- 3 db 6-8 cm-es csemegeuborka
- 1 marék dió és szezámmag vegyesen

A túrót egy tálba tettem. Hozzáadtam a tejfölt és jól kikevertem. Sóval, fehérborssal ízesítettem. Az uborkákat apró kockára vágtam és ezt is beledolgoztam a túrókrémbe. Lefedtem a tálat és hűtőbe helyeztem, amíg elkészítettem a zöldséges tekercseket.

A diót szintén felaprítottam és a szezámmaggal együtt egy tefonserpenyőben szárazon megpirítottam. Félretettem tálalásig.


Hozzávalók a zöldséges tekercsekhez:
- 1 csomag (8 db) réteslap
- 1 közepes cukkini
- 2 sárgarépa
- 1 póréhagyma
- 1 nagyobb piros kaliforniai paprika
- 1 csokor petrezselyem
- olívaolaj
- só
- bors

A cukkinit, sárgarépát, kaliforniai paprikát egy szeletelő segítségével vékony csíkokra vágtam, a póréhagymát felkarikáztam. A wok serpenyőmben olajat hevítettem, beletettem a zöldségeket és rázogatva, kevergetve, magas lángon néhány perc alatt megpirítottam. Amint egy kissé összeesett a zöldség, hozzáadtam az apróra vágott petrezselymet is. A zöldségekkel elkészültem.


A réteslapokat egyesével kiterítettem. Egy ecset segítségével vékonyan beolajoztam és a felém eső szélére vízszintesen zöldséget halmoztam. Feltekertem mint a kakaós csigát, azután sütőpapírral bélelt sütőtepsibe fektettem. Addig ismételtem míg a zöldség és a réteslap is elfogyott. A tekercsek tetejét is megkentem olajjal.

200 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. 6 perc alatt ropogós, aranybarnára sütöttem.



Tálaláskor a túrókrémet megszórtam a pirított magvakkal, a tekercseket pedig kettévágtam. Nagyon finom forrón és később kihűlve is!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése