2016. december 7.

Fűszeres zöldségleves parmezános-tönkölyös galuskával

Nagyon hidegek mostanában a nappalok is, nemcsak az éjszakák. Ilyenkor kívánom igazán a forró, melengető leveseket, lehetőleg jó tartalmasokat.

Szeretem a zöldséget minden formájában, levesnek meg különösen. Így múlt hétvégén megnézem, mi van "elfekvőben" itthon, és ebből csináltam egy nagy fazéknyi fűszeres, sűrű levest. Teljes kiőrlésű tönköly búzalisztből készült galuskával dúsítottam, így a szénhidrát diétámba is megfelelően be tudtam illeszteni.



Hozzávalók a leveshez:
- 1 vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 2 sárgarépa
- egy közepes fej fehér káposzta ötöde
- 1 bébicukkini
- 1 karalábé
- 3 szál fehérrépa
- zöldfűszerek (petrezselyem, bazsalikom, oregano, majoránna, tárkony)
- chili ízlés szerint
- 2 evőkanál sűrített paradicsom
- 2 evőkanál olaj
- só
- fehérbors

A finomra vágott hagymát megfuttattam a levesesfazékban felhevített olajon. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, a felkarikázott sárgarépát. A karalábét tisztítás után kettévágtam. Az egyik felét kis kockára vágtam, a másikat csak beletettem az edénybe. A fehérrépát szintén megtisztítottam és egészben helyeztem a zöldségek közé. A káposztát ujjnyi csíkokra majd kisebb darabokra vágtam és mehetett ez is a többihez. Kevergetve néhány perc alatt átpirítottam a hagymás olajon.

Felöntöttem bőségesen vízzel, sóztam, fehér borssal és a finomra vágott zöldfűszerekkel ízesítettem. Körülbelül 10 perc főzés után hozzáadtam a hosszában ketté- majd félkarikára vágott cukkinit is. Addig főztem, amíg majdnem teljesen megpuhultak a zöldségek.

Ekkor turmixgépbe szedtem a fél karalábét és a fehérrépákat. Hozzáadtam a sűrített paradicsomot és egy kevés levet a levesből. Az elkészült zöldségpürét visszaöntöttem a levesbe, ezzel sűrítettem.

Hozzávalók a galuskához:
- 1 tojás
- 1 evőkanál reszelt parmezán
- teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
- 2 dkg vaj
- csipetnyi só

A tojást egy tálba ütöttem, felvertem. Beletettem a reszelt parmezánt, a lágy vajat, sót és annyi lisztet amennyivel lágy, de nem folyós galuskatésztát tudtam keverni. Kiskanállal beleszaggattam a forrásban lévő levesbe. Amint feljöttek a tetejére, el is készült a leves.


Én chiliőrleményt is főztem bele, így kicsit csípős-pikáns lett a leves. Természetesen ez kihagyható, ha valaki nem szereti a csípőset. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése