2015. április 7.

Rakott karfiol

A húsvéti édesség- sonka- és hidegtálhegyek után ideje visszatérni a hétköznapokba és a kicsit könnyebben emészthető ételekhez. Úgy döntöttem, hogy a héten nem főzök, maradékokat fogunk enni - kisebb adagokban, hogy ne terheljük meg a gyomrunkat - na és salátákat friss zöldségből!

A főzésmentes napokon pedig végre lesz időm bepótolni az elmaradt receptek bejegyzését. :) Ilyen például a rakott karfiol is, amelyet még múlt héten készítettem.


Ha sorrendet kellene felállítani a rakott ételekből, akkor nálunk a rakott krumpli szerepelne első helyen, mint a leggyakrabban, és a rakott karfiol az utolsón mint a legritkábban megsütött változat. Tényleg, nem is értem, miért csinálom ötévente egyszer, amikor olyan finom!

Hozzávalók:
- 1,2 - 1,5 kg karfiol (tisztítva)
- 50 dkg darált hús
- 20 dkg rizs
- tejföl ízlés szerint
- 1 nagyobb fej hagyma
- 1 paprika
- 1 paradicsom
- só
- bors
- pirospaprika
- olaj

Pirospaprika és bors helyett én Szárika Fasírthús fűszerkeveréket használtam, hiszen e két alkotóelem mellett további fűszerek is megtalálhatók benne (pl. fokhagymapor, kakukkfű, fűszerkömény), amelyek nagyon feldobták a rakott karfiol ízét! Ajánlom mindenkinek, mindenféle darált húsos ételhez érdemes kipróbálni.


A karfiolt megtisztítottam, nagyobb rózsákra szedtem és enyhén sós vízben félpuhára főztem, majd leszűrtem.

Amíg főtt, elkészítettem a párolt rizst: kevés olajon, folyamatosan kevergetve fehéredésig pirítottam a rizst, majd felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel és sóval ízesítettem. Forrástól számítva 5 percig főztem, majd elzártam alatta a lángot és lefedve saját gőzében pároltam, amíg teljesen felszívta a vizet.

A hagymát felaprítottam, olajon megpirítottam, hozzáadtam a felkockázott paradicsomot, paprikát, megszórtam sóval, összekevertem és lefedve addig főztem, amíg egy kevés levet eresztett. Ekkor hozzáadtam a darált húst és megszórtam bőven Szárika fasírthús fűszerkeverékkel. Időnként megkeverve, félig lefedve főztem néhány percig. Majd felöntöttem kb. 2 dl vízzel, lefedtem az edényt és addig főztem a húst, amíg teljesen megpuhult. Ha túl bő lenne a leve, félidőtől félig húzzuk le róla a fedőt, hogy párologhasson.


Egy tűzálló edényt vagy tepsit olajozzunk ki vékonyan, majd terítsünk le egy sor karfiolt. Erre simítsuk rá a rizst, majd a darált húst a szaftjával együtt. Ízlés szerint locsolhatunk rá tejfölt. Végül fedjük be a maradék karfiollal és borítsuk be tejföllel. Szórjuk meg a tetejét pirospaprikával vagy Fasírthús fűszerkeverékkel.

(Lehet több réteget is lerakni, lényeg, hogy karfiollal kezdjünk és azzal is zárjuk le.)

180 fokra előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt süssük készre.


Hideg helyen több napig is eláll, de természetesen frissen elkészítve a legfinomabb! Jó étvágyat kívánok hozzá! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése