2014. október 27.

Pudingos-almás szelet

Ez a süti valójában fordított almásnak indult. Biztosan sokan ismeritek, de aki esetleg nem, annak elmesélem, hogy milyen is az. A tepsi aljára egy réteg almát kell teríteni, erre jön egy sor sima piskótamassza, majd szépen egyenletesen ráterítve a kakaós. Így kell megsütni, majd kiborítva az alma kerül felülre, legalul lesz a kakaós piskóta. Végül egy vajjal kihabosított vaníliapudingos krémmel fedjük be az almás réteget és ezt bevonjuk olvasztott csokival.


Ahogy a képeken látszik, az én sütim csak félig-meddig felel meg a fordított almás követelményeinek. :) A legnagyobb hibát ott vétettem, hogy amikor nekiálltam, nem néztem meg, hogy van-e otthon vaníliapuding, csak amikor már kimértem a tejet, akkor derült ki, hogy mindössze 1 csomag és a recept kettőt ír. Sebaj, feltaláltam magam és alkottam egy új süteményt.

Hozzávalók a krémhez:
- 1 csomag vaníliapuding
- 1 csomag csokipuding
- 8 dl tej
- 25 dkg vaj
- 20 dkg porcukor

A kétféle pudingport csomómentesre kevertem a tejben, majd közepes lángon sűrű pudingot főztem belőle. Félretettem hűlni.

Ezalatt a vajat robotgép segítségével habosra kevertem a cukorral, majd beledolgoztam a kihűlt pudingot is és sima krémet kevertem belőle.


Hozzávalók az almás piskótához:
- 5 db alma
- 1 csapott evőkanál fahéj
- 2 csapott evőkanál porcukor
- 6 tojás
- 6 evőkanál liszt
- 6 evőkanál kristálycukor
- 2 evőkanál kakaó
- csipetnyi só

Az almát nagy segítségem, Imi meghámozta, kicsumázta, félbe- majd szeletekre vágta. Egy sütőpapírral bélelt normál méretű tepsibe sorakoztatta szorosan egymás mellé. Nem baj ha nem csak egy sor almánk lesz, néhol egymásra is rakhatjuk. Megszórtam fahéjjal és porcukorral.

Közben kikevertem a piskótát. A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját a kristálycukorral habosra kevertem. A fehérjét egy csipetnyi sóval kemény habbá vertem, majd apánként adagolva a habot és a lisztet, óvatos mozdulatokkal beleforgattam a tojássárgájába.

A massza felét ráterítettem az almára. A másik felébe beledolgoztam a kakaóport, majd rásimítottam a sima piskóta masszára. Biztos nem voltam elég ügyes, mert nem tudtam szépen elsimítani, néhol keveredett a kétféle tészta. Végül ennek köszönhetően lett mintás a süteményem.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem.


Sütés után kiborítottam a piskótát egy nagy tálcára és lehúztam a sütőpapírt az almarétegről. Amint kihűlt, egyenletesen rákentem a pudingos krémet és megszórtam csokidarával.

Érdemes hűtőben pihentetni néhány órát, úgy még finomabb lesz! Máskor is megcsinálom ezt a kissé félresikeredett fordított almást. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése